Pracujemy według koncepcji Math Circle stworzonej przez profesorów Roberta i Ellen Kaplanów z Uniwersytetu Harvarda w USA. To właśnie oni na przestrzeni lat doszli do wniosku, że głęboka radość z doświadczania i odkrywania matematyki może być udziałem wszystkich, i że każdy jest zdolny do delektowania się tą przyjemnością.
Dzieci dzielone są na grupy wiekowe. Realizowany program dostosowywany jest do ich zdolności intelektualnych (uczymy matematyki w takim zakresie, w jakim dzieci są ją w stanie przyswoić).
Nie kładziemy nacisku na zapis liczbowy, ale na zrozumienie koncepcji. Program ma charakter spiralny – do poszczególnych tematów wracamy w kolejnych semestrach, aby je pogłębiać wraz z rozwojem intelektualnym dziecka.
Nasza koncepcja prowadzenia zajęć oparta jest na metodzie twórczego rozwiązywania zadań. Zajęcia rozpoczynają się od zadania praktycznego problemu, na który odpowiedź może dać matematyka. Zadając odpowiednie pytania, wykorzystując pomysły uczniów, prowadząc dyskusję nauczyciel wspiera grupę w znajdowaniu rozwiązania.
Najważniejszy jest proces myślowy, nie tylko samo rozwiązanie. Istotnym elementem jest wizualizacja problemu – gdy dzieci mogą zobaczyć problem, przestawiać sobie i inaczej układać, wtedy podejście od konkretu do abstrakcji staje się prostsze.
Satysfakcją, uśmiechem i zaangażowaniem. Efektem nauczania jest wzrost pewności siebie (to jest bardzo potrzebne w matematyce), samodzielność i chęć do poszukiwania rozwiązań. Wyeliminowaliśmy presję czasu, rywalizację i ocenianie, które często odbierają dzieciom swobodę działania. Dzięki temu uczniowie w Matplanecie mogą skoncentrować się na zrozumieniu zagadnień i szukaniu rozwiązań, a nie na jak najszybszym uzyskaniu wyniku.